Najważniejsza sekcja w CV do policji (mowa o stanowiskach biurowych i administracyjnych) to podsumowanie zawodowe. Element ten trzeba umieścić na samej górze curriculum vitae, jego zadaniem jest przedstawienie w skrócie (wystarczy 4-5 zdań) najistotniejszych informacji o sobie – opisanie umiejętności, doświadczeń i osiągnięć.
Jestem sprzedawcą z 5-letnim doświadczeniem. W 2015 roku uzyskałem tytuł magistra na kierunku Zarządzanie, w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Następnie podjąłem pracę w firmie zajmującej się doradztwem finansowym, z siedzibą we Wrocławiu. Zajmowałem się pozyskiwaniem oraz obsługą klientów z sektora B2B. W 2020 roku postanowiłem się przebranżowić, w związku z czym podjąłem ponownie naukę, tym razem na studiach podyplomowych na kierunku Kryminalistyka. Obecnie, jako podwójny absolwent z dużym doświadczeniem na rynku pracy, poszukuję zatrudnienia w resorcie Ministra Spraw Wewnętrznych.
Na tym szablonie CV masz wystarczająco miejsca na opisanie siebie w kilku zdaniach.
Pokaż szablon CV z nagłówkiemPrzykładowe kompetencje miękkie w CV do policji na stanowisku cywilnym to:
Tymczasem umiejętności twarde (specjalistyczne), które są mile widziane, to np.:
Jakie umiejętności warto wyróżnić w CV policjanta/policjantki? Do istotnych kompetencji miękkich należą m.in.:
Natomiast jeśli chodzi o umiejętności twarde (specjalistyczne), mile widziane są:
W CV do policji należy przedstawić wykaz dotychczasowych miejsc pracy. Poza ich nazwami warto podać również okres zatrudnienia oraz wypunktować obowiązki zawodowe i osiągnięcia. Oczywiście sekcja ta będzie się różnić w zależności od tego, czy dana osoba stara się o stanowisko związane z pracą biurową, czy chce zostać zatrudniona w służbach jako policjant/policjantka. Jeśli kandydatowi/kandydatce brak dużego doświadczenia, zamiast miejsc pracy można wyszczególnić odbyte praktyki, staże, a nawet wolontariaty.
Jak powinien wyglądać blok Doświadczenie zawodowe? Oto przykład:
Wykształcenie stanowi ważny element każdego CV. Policja także może zwrócić uwagę na ten aspekt curriculum vitae. W przypadku osób kandydujących na stanowiska biurowe mile widziane jest Policja – CV – sekcja Wykształcenie w przypadku cywila:
CV – policja – sekcja Wykształcenie w przypadku przyszłego policjanta / przyszłej policjantki:
W sytuacji, gdy ma się do czynienia z dwoma CV do policji i każde z nich jest rozbudowane, szczegółowe oraz dobrze dopasowane do oferty pracy, dział rekrutujący zwraca uwagę na inne, mniej popularne sekcje. Jedna z nich to Zainteresowania. Pasje realizowane w wolnym czasie mogą wiele opowiedzieć o człowieku, dlatego warto pochwalić się w curriculum vitae ciekawymi hobby. Mile widziane są np.:
Wygląd aplikacji również bywa istotny. CV dla policjanta/policjantki lub osoby starającej się o stanowisko biurowe w służbach powinno być minimalistyczne oraz schludne. Warto postarać się na etapie projektowania dokumentów rekrutacyjnych, ponieważ ich wygląd w dużym stopniu wpłynie na pierwsze wrażenie, jakie zostanie wywarte na osobach prowadzących rekrutację. W stworzeniu profesjonalnego curriculum vitae pomoże kreator CV – obsługa tego typu narzędzi nie wymaga znajomości zaawansowanych programów graficznych. Pozwalają one również zaoszczędzić dużo czasu, gdyż proces projektowania aplikacji wymaga jedynie kilku kliknięć. Jak powinna wyglądać sekcja Wykształcenie? Poniżej przykład:
10.2010–10.2015
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Kierunek: Zarządzanie
Uzyskany tytuł: Magister
10.2008–10.2011
Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie
Kierunek: Kryminologia
Uzyskany tytuł: licencjat Zainteresowania w CV policjanta/policjantki
Wygląd listu motywacyjnego i jego rola
Pozostałe potrzebne dokumenty do pracy w policji
CV to nie jedyny dokument, jaki należy przedłożyć w służbach. Napisanie schludnego CV do pracy w policji to dopiero połowa sukcesu. Osoba, która stara się o stanowisko cywilne, musi także opracować list motywacyjny policjanta/policjantki, czyli dokument, który rozszerza informacje zawarte w curriculum vitae oraz przedstawia motywacje kandydata/kandydatki do pracy w służbach. Warto w nim pochwalić się znajomością procedur i zasad stosowanych w organach policyjnych, dobrym pomysłem okaże się również podkreślenie zaangażowania do pracy na rzecz innych osób oraz chęci niesienia pomocy.
W przypadku rekrutacji do służby w Policji postępowanie kwalifikacyjne jest o wiele bardziej skomplikowane. Osoba kandydująca będzie musiała ukończyć test sprawnościowy, a także test wiedzy z zakresu funkcjonowania władzy ustawodawczej, wykonawczej i sądowniczej oraz bezpieczeństwa publicznego. Wymagane mogą być również:
Jeśli spodobał Ci się ten artykuł, to zainteresują Cię również te artykuły: