CV grafika komputerowego czy graficzki komputerowej różni się od standardowych aplikacji, z jakimi mają do czynienia działy HR. Osoba, która chce zajmować się oprawą graficzną w danej firmie, powinna pokazać, co potrafi, jeszcze przed zaproszeniem na rozmowę rekrutacyjną. Bardzo liczy się zatem portfolio oraz to, w jaki sposób zostanie zaprojektowane
curriculum vitae.
CV – grafika komputerowa – portfolio
Portfolio to najważniejszy element, nie tylko w CV grafika komputerowego/graficzki komputerowej, lecz także w szerszym kontekście, traktowane jako narzędzie budowania marki osobistej lub do pozyskiwania klientów. Zbiór najlepszych prac może mieć postać galerii stworzonej z pomocą specjalnego portalu dla grafików (np. Behance lub DeviantArt), własnej strony internetowej (np. zbudowanej z pomocą WordPress), wydrukowanego albumu, prezentacji video lub pliku PDF. Wszystko zależy od inwencji twórczej osoby starającej się o zatrudnienie.
Jeśli chodzi o wybór prac do portfolio grafika komputerowego/graficzki komputerowej, w przypadku osób bardziej doświadczonych zwykle jest on prosty — wybiera się najlepsze projekty, takie, z których jest się najbardziej dumnym:ą. Natomiast w sytuacji, gdy brak dużego doświadczenia, należy sięgnąć po prace wykonane w celach niekomercyjnych, np. w ramach rozrywki. Następnie bardzo istotne jest, aby aktualizować portfolio w miarę rozwoju ścieżki zawodowej.
Portfolio w CV grafika/graficzki powinno zawierać informację o czasie powstania prac — w pierwszej kolejności warto się skupić na najnowszych projektach. Wyjątek stanowi sytuacja, kiedy całość została przedstawiona w porządku chronologicznym, celem pokazania, jak rozwijała się kariera. Wtedy najbardziej świeże pomysły trafiają dopiero na koniec portfolio, stanowiąc „wisienkę na torcie”.
My stworzymy za Ciebie układ Twojego CVNawet jeśli znasz się na tworzeniu niepowtarzalnych grafik, poświęć swój czas na napisanie CV, a Cvhero stworzy za Ciebie grafikę CV.
Przejdź do szablonów CV
Grafika komputerowa — CV to wizytówka
CV grafika komputerowego/graficzki komputerowej samo w sobie również stanowi część portfolio, dlatego warto postarać się już na etapie jego projektowania. Curriculum vitae powinno się składać ze standardowych elementów, takich jak: dane osobowe,
doświadczenie zawodowe, umiejętności, wykształcenie, zainteresowania. Natomiast szata graficzna powinna
odzwierciedlać kompetencje osoby, która ma doświadczenie w wykonywaniu tego typu prac. Rekrutacja na stanowisko do grafiki to jedna z niewielu sytuacji, gdzie można poszaleć z wyglądem dokumentów rekrutacyjnych — odejść od wszechobecnego minimalizmu, zastosować ozdobniki, a także sięgnąć po
nietypową kolorystykę.
Doświadczenie zawodowe oraz Umiejętności
W sekcji doświadczenie zawodowe trzeba przedstawić wykaz dotychczasowych miejsc pracy (warto podać nie tylko nazwę, ale również okres zatrudnienia oraz wypunktowane obowiązki zawodowe i osiągnięcia na danym stanowisku). Natomiast blok Umiejętności składa się z dwóch części — kompetencji miękkich oraz tych, które są bardziej specjalistyczne.
CV – grafik komputerowy – wzór sekcji Doświadczenie zawodowe
09.2010 – 09.2015 Castorama - grafik komputerowy
- bieżący kontakt z działem marketingu, .
- graficzna obróbka zdjęć, .
- projektowanie logotypów oraz materiałów graficznych dla potrzeb social media marketingu (Facebook, Instagram), .
- przygotowywanie materiałów reklamowych do druku, .
- tworzenie szaty graficznej strony internetowej, e-sklepu, wizytówek, banerów oraz katalogów sprzedażowych.
Osiągnięcia:
- opracowanie wyróżniającego się i rozpoznawalnego graficznego wizerunku marki Castorama,
- przeszkolenie działu marketingu z zakresu podstawowej obsługi oprogramowania graficznego Canva,
- zaprojektowanie nowej szaty graficznej dla strony internetowej oraz e-sklepu, dzięki czemu sprzedaż za pośrednictwem tego kanału wzrosła o 40%.
09.2015 – 09.2022 Leroy Merlin - grafik komputerowy
-
- graficzna obróbka zdjęć na potrzeby różnych akcji promocyjnych,
- projektowanie infografik do social media (Facebook, Instagram),
- przygotowywanie materiałów reklamowych do druku,
- stworzenie logotypów, banerów reklamowych, katalogów sprzedażowych oraz szaty graficznej dla strony internetowej i e-sklepu,
- tworzenie projektów multimedialnych na potrzeby Internetu.
Osiągnięcia:
opracowanie spójnej i wyróżniającego się identyfikacji wizualnej marki,
zaprojektowanie szaty graficznej dla e-sklepu i następnie, zmodernizowanie go, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży o 30%,
zmodernizowanie szaty graficznej materiałów publikowanych w social media, co przełożyło się na 100-procentowy wzrost wyświetleń fanpage’y.
Wzór sekcji Umiejętności w CV
CV w tej części powinno zostać podzielone na dwa bloki. Warto zamieścić osobno
kompetencje miękkie zwanymi Soft Skills, takie jak:
- dbałość o detale,
- łatwe nawiązywanie kontaktu ze zleceniodawcami,
- kreatywność,
- nieszablonowe działanie,
- ponadprzeciętne wyczucie estetyki,
- umiejętność pracy pod presją czasu,
- wielozadaniowość,
- wysoka kultura osobista,
- wywiązywanie się z ustalonych deadline’ów.
Natomiast jeśli chodzi o umiejętności twarde (specjalistyczne), mile widziane są:
- bardzo dobra obsługa oprogramowania graficznego (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Creative Cloud, Corel Draw),
- doświadczenie w edycji video,
- doświadczenie w tworzeniu projektów graficznych na potrzeby reklamy typu outdoor oraz Internetu (strona www, social media),
- specjalistyczna wiedza z zakresu obróbki graficznej zdjęć,
- umiejętność prowadzenia ciekawych szkoleń z zakresu projektowania graficznego, również dla osób bez doświadczenia w tej branży,
- znajomość HTML,
- znajomość specyficznych wymagań dotyczących zleceń realizowanych w drukarniach,
- znajomość trendów w projektowaniu UX.
Oczywiście nie należy pomijać w CV grafika/graficzki także tych kompetencji, które nie są bezpośrednio związane z przyszłym miejscem pracy, ale również stanowią o wartości osoby ubiegającej się o posadę. Należą do nich m.in.: prawo jazdy kategorii B czy znajomość języków obcych.
Historia wykształcenia w CV grafika/graficzki
Wykształcenie stanowi ważny element każdego CV. Jednak tutaj decydujące znaczenie ma portfolio, a w następnej kolejności: doświadczenie zawodowe oraz umiejętności. Kierunek ukończonych studiów, specjalizacja czy też rodzaj uczelni mogą okazać się dodatkowym atutem, lecz nie są najważniejsze. Warto zatem zgodnie ze standardami, wypisać w curriculum vitae placówki edukacyjne w kolejności odwrotnej do chronologicznej, natomiast nie trzeba się w tym miejscu nadmiernie rozpisywać. Samo wspomnienie o ukończonej Akademii Sztuk Pięknych bądź Akademii Grafiki Komputerowej w zupełności wystarczy.
Zainteresowania i hobby w CV grafika komputerowego/graficzki komputerowej
W sytuacji, gdy dwie osoby starające się o to samo stanowisko mają bogate portfolio i znakomite CV, dział HR może zwrócić uwagę na inne elementy aplikacji o pracę, w tym także sekcję zainteresowania czy hobby. Aby wyróżnić się na tle innych, dobrze jest wspomnieć jak najbardziej szczegółowo o pasjach realizowanych w wolnym czasie.
Hobby w curriculum vitae grafika/graficzki
- blogowanie — tworzenie treści oraz projektów graficznych dla własnej strony internetowej stanowi duży atut w branży reklamowej, ponieważ w ramach tej formy spędzania wolnego czasu nabywa się doświadczenia w projektowaniu materiałów graficznych na potrzeby Internetu,
- fotografia produktowa — takie hobby świadczy o szerokich horyzontach umysłowych osoby starającej się o pracę, jest również związane z branżą reklamową, co przemawia na korzyść podczas rekrutacji,
- wykonywanie rysunku nietypową techniką — dla działu HR tego typu pasja stanowi sygnał, że osoba starająca się o zatrudnienie jest kreatywna, wykazuje nieszablonowe nastawienie oraz bogaty zmysł artystyczny,
- UX design — ta kompetencja jest bardzo pożądana w branży reklamowej, ponieważ świadczy o tym, że grafik potrafi tworzyć produkty cyfrowe ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb użytkowników.
Graficy komputerowi/graficzki komputerowe mogą odnaleźć zatrudnienie w agencjach reklamowych, wydawnictwach oraz w każdej innej firmie, której zależy na profesjonalnej identyfikacji wizualnej i skutecznej komunikacji z klientem za pośrednictwem kanałów takich jak strona internetowa, social media, drukowane broszury i katalogi czy też reklama typu outdoor.
Wzór CV grafik komputerowy
Stworzony przez nas przykład CV do zawodu grafik komputerowy służy do pomocy i bazowania na nim. Pamiętaj o tym, że Twoje umiejętności, zdobyte wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe są niepowtarzalne. Wykorzystaj to i zareklamuj siebie jako osobę wyjątkową